Balide Gezilecek Yerler

Bali’de Gezilecek Yerler from Ümit Beceren on Vimeo.

Huzur, enerji dopingi, tatil ve dinlenmek.

Herkesin ihtiyaç duyduğu mevsime bakmaksızın uzaklaşmamızı sağlayan durumlar.
Yazdan beri uzun bir tatil yapamamıştık. Gerek benim işim, gerekse eşimin işlerinin yoğunluğundan dolayı.
Kısa bir süre önce kız kardeşimle açtığımız ofis ve fotoğraf stüdyosundan dolayı geceli gündüzlü işlerimizin başında hiçbir yere kımıldayamadık.
Aynı zamanda Şubat ayı içerisinde çok önemli 2 sergim oldu. Birincisi ‘Bana Sevmeyi Anlat’ kişisel sergim. İkincisi ‘Yüz Kumbarası’ Fotoğraf sergisi.
Fotoğraf çekmek yaratıcılık, ruh ve göz gerektiren bir meslek.
Yaratıcılığımızın artması için zaman zaman kendimize zaman ayırmamız ve bir süre de olsa buralardan uzaklaşmak gerekir.

Kışın ortasında Şubat ayında istediğimiz tatil, egzotik, bol bol güneşlenip denize girebileceğimiz, mis gibi çiçeklerin bize güzellikler sunacağı, kemiklerimizin ısınacağı ve mutlu hissedebileceğimiz bir tatil hayal ettik.
Neresi olabilir diye düşünürken kendimizi kısa bir araştırma içerisinden sonra Bali’de bulduk. Uzak olduğu için biraz tereddüt etsek te Bali düşüncemizden vazgeçmedik. Seyahatlerimize tur ile gitmeyi sevmiyoruz. Rehber eşliğinde yapılan seyahatler de belirlenen saatler dahilinde gezmek ve hareket etmek eşim ve ben özgür ruhlu olduğumuz için bizi rahatsız ediyor. Zaman ve mekanı biz belirleyip istediğimiz yerleri gezebilmeliyiz.

Uçak ve otelimizi ayarlayıp Bali’nin ezgzotik dünyasına doğru yola çıktık.

Bali çok sık tercih edilen bir yer olduğu için ve özellikle 14 Şubat sevgililer günü olması dolayısıyla uçakta çok zor yer bulabildik. Seyahatimizde Bali’ye gidiş için Qatar aktarmasını tercih ettik. 4 saatlik Qatar seyehatinde, 2 saat kısa havaalanı bekleyişinden sonra 9 saat yolculuğumuzda Qatar Havayolundan çok memnun kaldık. İstanbul -Bali arası 13 saatte yolculuğumuzu tamamladık.

Veee sonunda Bali’deyiz.

Bali Endonezya’nın binlerce adasından turistlerce en çok tercih edilen adası. Modern dünyanın içerisinde sıkışıp kalmış gizemli ve egzotik bir yer.

Uçağımız Denpasar Havaalanına indi. Endonezya’ya giderken vize almamıza gerek yok. Sadece ülkeye giriş yaptığınızda 25$ karşılığında bir aylığına vize alabiliyorsunuz.
Uçaktan iner inmez yüzünüze sıcaklık, nem ve güzel kokular çarpıyor. Aynı zamanda insanların güler yüzlü sizi karşılaması güzel geçecek günlerinize işaret ediyor.

İnternetten fotoğraflarını beğendiğimiz ve yorumlardan yola çıkarak Bali’nin turistler için en çok beğenilen oteller zincirlerinin bulunduğu bölgelerinden Nusa Dua bölgesinde olan Grand Whitz otelini tercih ettik. Kaldığımız bölge güvenlik ile korunan özel bir bölge. Nusa Dua’daki oteller bölgesi, bize göre adanın en temiz, en güvenilir, en konforlu bölgesi idi. Bu bölgede bulunan otellerin çoğu Hint Okyanusu kıyısında muhteşem kumsallara sahip.

Uçaktan iner inmez bizi otele götürmesi için taxi ayarladık. Kişi başı 10$ karşılığında 20 dakikalık otelimize vardık.
Otel fotoğraflardan çok güzel, yeşillikler içerisinde, şık ve konforluydu. Otel görevlileri de son derece kibar ve güler yüzlüydü.

bali bali yorumu bali gezisi bali spa

Otele eşyalarımızı yerleştirir yerleştirmez aynı bölgedeki Bali Collection’da 14 Şubat sevgililer günü için bize ayrılan restoran gittik. Müzik eşliğinde muhteşem deniz ürünlerini afiyetle yedik. Eşim deniz ürünlerine karşı biraz ön yargılı ve sıcak olmasa da daha sonraları bayılarak yedi.

Bali’ye gelmişiz, harika bir gece geçirmişiz, 15 saat yolculuk yapmışız ve dinlenmemişiz. Yapılacak en güzel şey Balili kızlar eşliğinde yapılan harika Bali masajı. Bali masajı Türkiye’ye kıyasla çok ucuz. Bir saatlik Bali masajı 10$-20$ arasında değişiyor.

Tesadüfen gittiğimiz yerde çalışan bayan bizi duyup yanımza gelip Türkçe olarak ne istediğimizi sordu. Bir an şaşırdık. Bali’ye gelmişiz Bali’li kız bizimle Türkçe konuşuyor. Meğer Türkiye’den yeni gelmiş. 2 sene boyunca Antalya’da bir otelin spa’sında çalışmış. İsminin Arta olduğunu öğrendiğimiz güeryüzlü kızdan Bali ile ilgili kısa bilgiler alırken, seyahatimiz boyunca şoförüyle ingilizce bilen günlüğü 50$ olan araç kiralamış olduk.

Bali’de 2. günün sabahında otelimizde kahvaltımızı yaptıktan sonra bize eşlik edecek olan Wayan ile tanışıp günümüzü planladık. İlk durağımız kesinlikle görülmesi gereken denizin üzerine inşa edilen Tanah Lot Tapınağı oldu. Bu tapınak Bali’nin en ünlü taş tapınaklarından. Tanah Lot’un Bali dilince anlamı denizin içindeki kara. Halkın hacı olmak için geldiği tapınak, turistlerin fotoğraf çekmek için yarıştığı bir mekan olmuş. İbadet edenlerin dışında kimsenin giremediği tapınağın altında ki mağaralarda yüzlerce yılanın olduğu ve tapınağı koruduğuna inanılıyor.

Tanah Lot’a giderken yol üzerinde bir çok hediyelik eşya satan satıcılara rastlamak mümkün.

balide gezilmesi gereken yerler

tanah lot tapınağı

bali

balide gezi

balide seyahat

Tanah Lot tapınağında fotoğraf çekimlerimizi de tamamlayıp bir sonra ki durağımız olan dünyanın en pahalı kahvesinin nasıl yapıldığını gösteren yere gitmek. Kahveyi deneyimleyebileceğimiz yerler, adadaki bahçelerde özel olarak üretiliyor.

bali seyahati

Endonezya’da yaşayan misk kedisinin, yedikten sonra dışkıladığı kahve çekirdeklerinden elde edilen Luwak kahvesini buraya kadar gelip te tatmadan dönmek olmaz. Kahvenin kilosu 350 euro’ya satılıyor. Bu kadar pahallı olmasının sebebi dünyada çok az üretilen kahve olması.  Sadece fincanı 30 euro’ya satılıyor.

balide gezilecek yerler

Luwak kahvesi dışında Bali’ye özgü farklı tatlarda da kahveler denedik. En beğendiklerim tatlı patates kahvesi  ve hindistan cevizi kahvesi oldu.

kahve

luwak kahvesi bali gezisi

Kahvelerimizi deneyip,  Türkiye’de içmek için de farklı kahveler satın aldıktan sonra rotamızı Taman Ayun tapınağına çevirdik.

Taman Ayun Tapınağı en büyük kraliyet aile tapınağıdır. Etrafı hendek ile çevrilmiş, nilüferlerle doludur.

taman ayu tapınağı bali bali balayı balide gezi

Zamanın nasıl ilerlediğini anlamadan akşamı etmiştik. Tüm gün o kadar farklı deneyimler yaşayıp, egzotik ortamlar görmüştük ki acıktığımızın farkına bile varmamıştık. Bizi tüm gün gezdiren Wayan akşam için harika bir yer seçmişti.

Jimbaran bölgesinde bulunan denizin kıyısında sıralanmış restoranlar akşam yemeği için en güzel seçenekti. Burası Hint Okyanusu kıyısında kilometrelerce uzanan bir kumsal ve okyanusa karşı yemek yenecek balık restoranları ile dolu. Ortam gerçekten çok romantik, herşey inanılmaz lezzetliydi.

Günü bitirip otelimize gitmeden önce günün yorgunluğunu atmak için ayak masajı yaptırıp mutlu bir şekilde otelimize döndük.

Bali’ye gelişimizin üçüncü gününde ilk olarak Tregalalang çeltik tarlalarını ziyaret ettik. Bali’de etkilendiğim yerlerden biriydi. Yeşil kıvrımlı şekiller inanılmaz bir manzaraya sahip. Bali’de ki çeltik tarlaları, bu kadar güzel şekle sahip dünyada sayılı tarlalardan.

balayı bali masajı bali balayı balide gezi balide seyahat

Organik tarımın yapıldığı çeltik tarlaları arasında bol bol fotoğraf çektikten sonra acıkıp üst kısımda bulunan restoranlarda hem dinlendik hem de tarlalara karşı yemeğimizi yedik.

bali masajı

Yemeğimizi bitirdikten sonra bir sonra ki durağımız olan Uluwatu Tapınağı’na doğru yola çıktık.

ubud bali

Uluwatu Tapınağı girişinde bilet alırken örtünmemiz için bize sarong (Mayala peştemali) verdiler. Tapınağa gelmeden önce maymun ormanı içerisinden geçerek maymunların yemek kapma yarışına tanık olacaksınız. Ormanın içinden geçerken maymunlara dikkat etmekte fayda var. Elinizde su şişesi, gözlük, çanta vs varsa hızlı kıvraklıkla elinizden alabilir.

doğum fotoğrafçısıbalayı

Tapınağın içine girdikten sonra muhteşem Hint Okyanusunu 70 metre yükseklikten izlemek harika bir deneyim. Saat 18:00 ‘da Keçak dansını gün batımıyla birlikte izleyebilirsiniz.

bali gezesibalibalayıbali balayıbali gezibali seyahat

Tanrıların adası Bali’de günler nasıl geçiyor gerçekten anlamak imkansız. Yaşadığımız kargaşaların içinde Bali’ye kaçabilmek yaşamımızın sakin, huzurlu ve dingin yüzünü görmemizi sağlıyor.

Günü bitirdikten sonra akşam yemeği için meşhur Kuta Plajının etrafında bulunan restoranlara gitmek için yola çıktık.

Kuta bölgesi eğlencenin adresi. Özellikle gece hayatı için kesinlikle gidilmesi gereken bir yer.

Yemek yemek Bali’de bir ayin gibi. Mumlar ve tütsüler eşliğinde sunulan masalar ortama ayrı bir ahenk katıyor.  Bali mutfağında favori yiyecekler deniz ürünleri; en çok tercih edilenler istakoz ve jumbo karides.

Değişik bitkilerden yapılan yemekleri de denemekte fayda var. Özellikle muz yaprağı ile yapılan yemekler ayrı bir lezzet veriyor. Mutfak kültürleri bizden çok farklı değil. En belirgin özellikleri etli yemekler kebap tarzında yapılıyor. Tadına baktığınız zaman farklı tatlar ile keşfediyorsunuz. Farklı tatları seven birisi olarak ben çok memnun kaldım.

Kuta Bölgesi’nde yemek yemek için tercihimizi Bamboo restoranından yana kullandık. Müzik eşliğinde yemeğimizi yiyip, egzotik içkileri denedik. Gecenin yorgunluğunu yine bir masaj yapan yerde sonlandırdık.

Üçüncü günümüzde gideceğimiz yer olan Ubud bölgesine doğru yola çıktık. Ubud, Bali’nin en çok turist çeken yeri. Adeta açık hava müzesi gibi. Julia Roberst’in ‘Ye Sev Dua et’ filminde Bali bölümü bu güzel yerde çekilmiş.

Bir sonraki durağımız Garuda Whisnu Kencana kültür parkı.

bali balayı45 bali seyahati

Dördüncü günümüzü ise tapınak ve şehri keşfetmekten yana değil de sahillerini gezmekten yana kullandık.

Turkuaz rengi denizi, upuzun bembeyaz kumsallarında gün hiç bitsin istemedik. Wayan bizi birbirinden güzel sahillerine götürdü. Her sahilde 2 saat kadar kalıp gün boyu görülmesi gereken bütün sahilleri gezme fırsatı yakaladık.

İlk durağımız Pantai Pandawa sahili oldu. Sahilde havanın güzelliği, tropikal doğanın ihtişamı, romantik ortamı ve akıl almaz güzel renkleriyle insanı adeta büyülüyor.

tropikal ada balayı tatilibalayı

ikinci durağımız en çok sevdiğimiz uçsuz bucaksız kumsalı olan Dream Land sahili. Gerçekten adına yakışır bir yer.

Sörf yapmak için tercih edilen, hafif rüzgarı olan harika bir sahil.

bali balayı

Tüm gün muhteşem sahillerinde deniz, güneş ve masajlardan sonra günü bitirdik.

Bali’de son günümüzü Nusa Dua sahilinde geçirmek istedik. Nusa Dua bölgesi ailenizle geçirebileceğiniz sakin ve dingin bir yer.

bali tatilsahil

Bali’de geçirdiğiniz günler boyunca kendinizi çok özel ve mutlu hissedeceksiniz. Havanın güzelliği, doğanın renkleri, romantik ve egzotik ortamı ile birleşince inanılmaz güzel bir tatil yaşayacaksınız. Bali’de insanlar adeta evlerine misafirliğe gitmişcesine misafirperver ve her daim yüzlerinde gülümseme hakim. Hindu dininin yaşandığı Bali’de herkes çok mutlu gözüküyor.

Bali’de en çok dikkatimizi çeken çok fazla sayıda motosiklet bulunması. Halk ulaşım için ve ucuz olduğu için motosikleti tercih ediyor.

Bali adasında yemeklerin olmazsa olmazı pirinçtir.

Bali denilince aklımıza ilk önce baştan başa uzanan sahiller, aromatik masajlar ve egzotik bir tatil gelir. Bali’de geçirdiğim zaman içerisinde sadece bunlardan ibaret olmayan çok mistik bir yer olduğunu gördüm. Adanın her yerinde tapınaklar ve festivaller görebilirsiniz.

Bali tatilinde aradığınız herşeyi bulabilirsiniz. Sakin bir tatil yapmak istiyorsanız Nusa Dua bölgesinde ki otelleri tercih edebilirsiniz. Eğer tatiliniz de heyecan, macera ve hareket istiyorsanız Kuta bölgesinde bulunan otelleri tercih edebilirsiniz. Su sporları, sörf, dalış, dağcılık, yeme içme kültürü, egzotik sahiller, mistik tapınaklar, 24 saat dans müzik ile doludizgin bir tatil yaşayabilirsiniz.  Balayı için de kesinlikle gidilebilecek en güzel adres. Muhtemelen dünyanın en büyülü adalarından biri.

Geldik Bali tatilimizin sonuna.

Ağzımızda güzel bir tat bırakan Bali’de güzel anılar biriktirip hayatımıza kaldığımız yerden devam etmek üzere bir sonra ki mistik yolculuklara deyip tatilimizi noktalıyoruz..

bali egzotik

Bali’ye tatile gidecekseniz günlüğü 50$ olan İngilizce bilen şoförüyle birlikte araç kiralamak isterseniz size Wayan’i kesinlikle tavsiye edebilirim. Hem güvenli hem de İngilizce bildiği için ülke hakkında öğrenmek istediğiniz herşeyi sizinle paylaşıyor.

İletişime geçmek isterseniz aşağıda ki adresten ulaşabilirsiniz.

Wayan gsm : +6285738031973 Telefon numarasını telefonunuza kaydedip whats’up üzerinden iletişime geçebilirsiniz.