Barcelonada Gezilecek Yerler/2010

Yurtdışı seyahatlerimin çoğunu kız kardeşimle birlikte yaptık. Seyahatler de insanları tanırsın derler.  Hele de tanımadığın bir kişiyle seyahate çıkarsan o seyahat keyifli olmaktan çıkar can sıkıcı bir hal alır.

En keyifli seyahatlerim, kız kardeşimle geçirdiğim seyahatler olmuştur. Birbirimizi anlamamız ve çok iyi tanımamızdan dolayı eğlenceli, neşeli ve bir o kadar da komik geçmiştir.

Gezdiğim şehirler içerisinde hani derler ya tadı damağımda kaldı diye. Barcelona için bu yorumu yapabilirim.

İnsanın ruhu bazı şehirlere çok yakındır. Floransa’da aynı tadı hissetmiştim bir de Barcelona ‘da.

Seyahatlerimizde sadece uçak ve otel için tur firmasıyla anlaşıyoruz. Şehre varıp otele giriş yaptıktan sonra bir daha tura dahil olmuyoruz.

Şehre gelmeden önce o şehirle ilgili tüm bilgilere sahip oluyoruz. Nerelere gidilir, nerelerde yemek yenir, turistlerin gittiği yerlerin dışında halk nerelerde eğlenir vs gibi.

Barcelona’yı gezmeye şehre tepeden bakarak başladık.

istanbul doğum fotoğrafçısı25

istanbul doğum fotoğrafçısı26

Barcelona’ya gelen herkes şehrin farklı büyüsüne kapılır. Kimi şehrin canlılığından etkilenir, kimi yemeklerinden, kimi La Rambla caddesinden, kimi futbol takımından.  Benim en çok etkilendiğim şehre damgasını vuran her mimaride adından söz ettiren ve şehre iki önemli eser bırakan Gaudi oldu.

Şehre iki önemli eser bıraktı.  ”La Sagra Familia” ve ”Park Guel”

La Sagra Familia

istanbul doğum fotoğrafçısı27

1882 yılında Gaudi tarafından başlanan kilisenin inşaatı halen devam ediyor. Bitirilememesinin sebebi Gaudi’nin karmaşık mimari anlayışından kaynaklanıyor.

Gezimizde 2.durağımız Park Guel.  Gaudi tarafından tasarlanan park, mutlaka görülmesi gereken yerlerden.

doğum fotoğrafçısı7istanbul doğum fotoğrafçısı28

Şehri yavaş yavaş yaşamaya ve keşfetmeye başladık.  Şehri keşfetmeye en eski meydanlardan Catalunya’dan başladık. Catalunya meydanının orta yerinde Colomb heykeli bizi karşıladı. Bu heykel Colomb’un Amerika dönüşünde karaya ilk ayak bastığı yere yapılmış. Anıtta Colomb parmağı ile Amerika’yı işaret ediyor.

istanbul doğum fotoğrafçısı29 istanbul doğum fotoğrafçısı30

Barcelona denilince ilk akla gelen La Rambla caddesi. La Rambla caddesinin ucu Catalunya  caddesine açılıyor. Bizde ki Taksim caddesine çok benziyor.  Sokak sanatçılarının, müzisyenlerinin bulunduğu cıvıl cıvıl hareketli bir cadde. Günün her saati canlı ve hareketli.  Ara sokakları cafe , bar ve restoranlar ile dolu. Akşam saatlerinde ise tüm cafe ve restoranlar dolup taşıyor.

istanbul doğum fotoğrafçısı istanbul doğum fotoğrafçısı1 istanbul doğum fotoğrafçısı12 istanbul doğum fotoğrafçısı17 istanbul doğum fotoğrafçısı19

La Rambla caddesi üzerinde dünyanın en iyi pazarları arasında olan Mercat De La Boqueria’ya uğruyoruz. Uğruyoruz demek az kalır. Girdiğimiz pazardan uzunca bir süre çıkamadık. Girişinde rengarenk şeker, meyva ve çikolata tezgahları bizi karşıladı. Hepsinin tadına itina ile bakıp neredeyse karnımızı şeker ve çikolatayla doyurduk.

istanbul doğum fotoğrafçısı30

DSC_0186istanbul doğum fotoğrafçısı3 istanbul doğum fotoğrafçısı4

Barcelona halkı geceye  tapas ile başlıyor. Tapas biz deki mezelere benzeyen aparatifler.  20.00-22.00 saatleri arasında tapas ve hafif içkiler ile geceye başlanıyor. Asıl akşam yemeği 22.00’den sonra başlıyor. Akşam yemeğinde farklı tadı denemek isterseniz ve bizim gibi Ege’ liyseniz paellayı tercih edebilirsiniz.

DSC_0465 DSC_0627 DSCN6223 istanbul doğum fotoğrafçısı8 istanbul doğum fotoğrafçısı9 istanbul doğum fotoğrafçısı11 istanbul doğum fotoğrafçısı12

Barselona deyince akla gelen isimlerden biri de Picasso. Ünlü ressamın eserleri Bari Gotic mahallesinde bulunan Montcada caddesi üzerindeki müzede sergileniyor.

Barcelona birçok önemli müzeye ev sahipliği yapmaktadır. Şehri gezerken karşınıza bir çok müze çıkabilir. En çok zaman geçirdiğim müzelerden Museu Nacional d’Art de Catalunya müzesi (Katalunya sanat müzesi)’ni tavsiye ederim. Birçok önemli Romanesk sanat eserini bünyesinde barındırır.

istanbul doğum fotoğrafçısı14 istanbul doğum fotoğrafçısı22 istanbul doğum fotoğrafçısı23

Barcelona Barcelona gezmeye doyamadık, yemeklerine doyamadık, hareketliliğine, sokağın bir köşesinden ne çıkacak acaba dedirten meydanlarına, flamenkosuna..

Ruhumuz orada kaldı bir gün mutlaka seni yeniden yaşamaya geleceğiz!